10 martie 2010

Inceputul. I


Obisnuia sa se agite in fiecare seara…strabatea camera dint’o parte in alta…incercand sa gaseasca raspunsuri la intrebari nerostite.

In delirul ei,se oprea din cand in cand si isi asculta bataile inimii.obisnuia sa numere pana la 24.De mica a avut o problema cu numerele.Fiecare amintire a legat’o strans de niste cifre- zile,luni,ore,secunde,minute…orice.

La miezul noptii isi lua mereu pastila,niciodata nu i’a retinut numele fiindca i s’a parut de o inutilitate absoluta .Daca se chinuia putin putea gasi in noptiera cel putin o reteta mototolita,pe care era scris ,cu litere cursive numele medicamentului si boala de care suferea,


-Inutil!….absolut inutil…nu inteleg de ce fac asta!Sunt nebuna!iau niste pastile care rareori ma ajuta…absurd!!!...

Si calvarul incepea.Ma uitam la ea cum scria maxim zece cuvinte si apoi smulgea pagina din masina de scris,citea de doua ori ce scrisese si sfarsea prin a arunca ghemotocul de hartie undeva langa fereastra..

Mereu s’a comportat ca si cand eu nu eram acolo...


2.45...S'a dus la cuier ,a cotrobait in ambele buzunare ale paltonului pana a gasit pachetul.A trantit zgomotos scrumiera de masa,parca vrand sa masoare linistea si si'a aprins o tigara.era agitata,ii tremurau genunchi,iar degetele mainii stangi si le pocnea necontenit.


M'am asezat in fata ei si am privit'o atent.Avea ochii rosii si buzele uscate,iar parul...parul ii mirosea a parfum si tutun.Am apucat'o de glezne si i'am tintuit picioarele de podea.


Brusc s'a ridicat si s'a intors la masina de scris...iar eu ...eu am continuat sa numar...


...

Niciun comentariu: